Je zou kunnen zeggen dat de mensen die jouw winkel, supermarkt, restaurant of tankstation binnenlopen al klant of gast zijn, dus waarom een LED-scherm voor de ingang plaatsen? Heeft het dan wel waarde? Het antwoord is volmondig ja en wij leggen in deze blog graag uit waarom dit zo is.
Net zoals onze grote, mobiele LED-schermen, is onze MidiLED een LED-scherm dat tijdelijk wordt geplaatst. Dit resulteert in de volgende 3 pijlers:
Ze zeggen wel eens: “alles went”. Zo is dat ook met (digitale) buitenreclame. Stel er wordt een reclameobject geplaatst langs de snelweg waar jij dagelijks langsrijdt. De eerste paar weken zal je meermaals kijken omdat het simpelweg nieuw is. Op een gegeven moment is het nu eenmaal zo dat je er dusdanig vaak langs bent gereden waardoor het object niet meer opvalt. In het verlengde hiervan hebben wij onze LED-schermen mobiel gemaakt en laten we ze slechts voor een bepaalde periode op dezelfde locatie staan. Vervolgens pakken we het hele pakket weer op en gaan we door naar een nieuwe locatie.
Op het moment dat je een specifieke actie hebt lopen welke je graag onder de aandacht wil brengen is een MidiLED de uitkomst. Een actie is natuurlijk altijd tijdelijk, dus een vast LED-scherm is hier overbodig.
Daarbij komt het natuurlijk voor dat je als bedrijf op zoek bent naar personeel. In principe is dit vaak ook een tijdelijk vraagstuk waardoor de MidiLED hiervoor een schot in de roos is.
Het mooie is ook nog eens dat een campagne met een MidiLED meetbaar gemaakt kan worden. Bij veel buitenreclame objecten is het zo dat ze gericht zijn op weggebruikers waardoor het lastig is om deze groep mensen direct een actie te laten verrichten. Bij een MidiLED is dit wel mogelijk, denk aan het tonen van een QR-code in een uiting welke direct naar een gewenste landingspagina leidt.
Als een bedrijf een grote transitie doormaakt (denk hierbij aan een fusie of rebranding) is de MidiLED een ideale oplossing om dit onder de aandacht te brengen. In de meeste gevallen gaat zo’n transitie gefaseerd op basis van een planning. Hierdoor weten wij precies waar en wanneer wij een MidiLED kunnen plaatsen om de ontwikkeling groots te laten zien op het LED-scherm.
Wij hebben inmiddels al een groot gedeelte van de Nederlandse supermarktbranche mogen bedienen met MidiLED’s. En dat is niet zo gek. Het LED-scherm kan namelijk dusdanig allround worden ingezet dat er ontzettend veel uitgehaald kan worden. Denk aan het tonen van weekaanbiedingen, vacatures, spaaracties en het inhaken tijdens feestdagen. Daarbij kan de MidiLED uitstekend worden ingezet op het moment dat een supermarkt wordt verbouwd. Zet hem ergens op het terrein en tel bijvoorbeeld af naar de opening. Speel in op een stukje sentiment en de binding met je klanten. Niet geheel onbelangrijk dat ze weer bij je terugkomen na de verbouwing.
Ieder moment van de dag worden tankstation op grote schaal bezocht. In veel gevallen is het zelfs zo dat ze 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend zijn. Daarom is het slim en goed om programmatisch content te tonen. In de ochtend een croissantje en koffie, in de middag en lekkere sandwich en in de avond een maaltijd. Daarbij is het natuurlijk mogelijk voor een tankstation om de MidiLED zelf door te vercommercialiseren. Met andere woorden; zendtijd verkopen op dit scherm aan bijvoorbeeld leveranciers van producten welke in de shop liggen.
Tijdens beurzen en evenementen is er zo ontzettend veel te doen waar je op voorhand nooit helemaal van op de hoogte kan zijn. Hoe mooi is het om de wachtende bezoekers in de rij alvast wat meer op de hoogte te brengen wat er zich allemaal afspeelt tijdens de beurs of het evenement. Of vraag je bezoekers om een QR-code te scannen om hierdoor vervolgens een specifieke actie uit te voeren. Zo hebben wij dit recentelijk nog gedaan voor de Nationale Carrièrebeurs 2024 in de RAI Amsterdam. Er werd aangestuurd om de applicatie te downloaden en het e-ticket gereed te houden, wij hebben vernomen dat er een enorm aantal app downloads heeft plaatsgevonden tijdens de beurs.
Verwelkom je gasten, werf nieuwe collega’s (die vinden het restaurant natuurlijk al goed, anders komen ze niet), toon de soep van de dag en laat wat algemene informatie zien als het weer van morgen.
Als een festival afgelopen is ontvang je meestal binnen 2 weken een mail van de organisatie. Dit kan zijn dat zij willen weten hoe je het festival hebt ervaren of bijvoorbeeld de vraag om alvast te registreren voor de volgende editie. Feit is dat mensen worden overspoeld met dit soort mailtjes en ze 9 van de 10 keer direct de prullenbak ingaan. Wat nou als je de MidiLED bij een ingang en/of uitgang van het festival plaatst en zojuist genoemde hierop toont? Laat bezoekers een QR-code scannen zodat ze direct op de juiste landingspagina terecht komen en de gewenste actie kunnen uitvoeren.
We hebben onze MidiLED’s nog maar net op de markt gebracht maar staan al volledig verdeeld door heel Nederland. Ben je geïnteresseerd in een eventuele pilot campagne? Bel of mail gerust even.
Als je een top 3 moet maken van meest spraakmakende evenementen in Nederland durven wij te zeggen dat de…
December is de maand van Sinterklaas, Kerst en natuurlijk Oud en Nieuw. Bij laatstgenoemde hoort natuurlijk mooi vuurwerk dat…
Digitale buitenreclame is niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Eigenlijk tref je overal wel een bepaalde manier…
Anno 2022 zijn er tal van mogelijkheden om out of home zichtbaarheid te creëren als merk of bedrijf zijnde.…
“De grootste hits aller tijden!”, schalt het door menig auto in Nederland. De herkenbare hits van Radio 10 Brabant maken…
Het is niet altijd voor iedereen weggelegd om buitenreclame in te zetten, want dat is simpel weg best wel prijzig.…