Out of Home reclame oftewel OOH reclame zijn alle reclame uitingen die zich richten op de consument in de openbare ruimte. Adverteerders bereiken de consument als deze zich buitenshuis of ‘out of home’ begeeft. Vaak worden OOH uitingen ingezet om de naamsbekendheid te vergroten en zijn ze gericht op een groot publiek.
Out Of Home wordt ook wel buitenreclame genoemd.
Vormen van OOH reclame:
- Uithangborden en reclameborden van winkels
- Uitingen op luchthavens en stations
- Reclame uitingen in tram- en bushokjes (abri’s)
- Reclame uitingen in wachtruimtes
- Billboards met reclame langs de straat of weg
- Digital Out of Home: DOOH
Locaties waar veel OOH reclame te vinden is
- Stations en luchthavens
- Winkelcentra
- Bushokjes, tramhokjes
- Langs drukke kruispunten, snelwegen en bij rotondes
Voordelen van OOH reclame
- Je bereikt de doelgroep op een goed moment (tijdens het wachten)
- Je bereikt de doelgroep op een vrijblijvende manier
- Above the line reclame: je kunt in een keer een groot publiek aanspreken