Grote evenementen zijn aantrekkelijk voor adverteerders. Duizenden mensen, een consument die ontvankelijk is voor informatie en een mooi platform om op mee te liften. 1 nadeel: er zijn meerdere kapers op de kust. Op grote evenementen struikel je over de flyers, promoteams en billboards. Opvallen voor de doelgroep is niet genoeg, je moet met kop en schouders boven de concurrent uitsteken. Als wij je nou vertellen dat wij deze kop en schouders voor je hebben, lees jij dan snel verder?
Een groot evenement is the place to be voor de bezoeker en de place to reach voor de adverteerder. We zetten nog even de voordelen van een groot evenement voor je op een rijtje voordat we inzoomen op het middel dat voor jou het verschil gaat maken. Hier komen ze!
Een groot evenement betekent: veel bekijks Op de Nijmeegse Vierdaagse kwamen vorig jaar 1.615.000 mensen af. Oké, op zowel de Vierdaagse zelfs als de Vierdaagse feesten maar wat een volk! Dit zijn meer dan 3 miljoen ogen. Do we need to say more? Met de kwantiteit van het publiek zit het vaak wel snor op grote evenementen.
Blije mensen staan meer open voor een boodschap. Mensen die ontspannen zijn, mensen die de trein niet hoeven halen, niet naar hun werk moeten en mensen die voor hun ontspanning dit evenement bezoeken. Als je deze mensen bereikt op dit blije moment, zullen ze niet alleen meer openstaan voor jouw boodschap, ook zullen ze een positieve connotatie hebben bij jouw merk of product. Er ontstaat onbewust een associatie tussen jouw merk en een leuke dag. Happy day, happy merkbeleving!
Een Gay Pride om te laten zien dat jouw merk staat voor vrijheid en diversiteit; een Nijmeegse vierdaagse om te showen dat jouw product staat voor een healthy life of een Koningsdag om te laten zien dat jouw merk voor alle Nederlanders is. Een evenement geeft jou als merk de kans om de identiteit van het evenement te absorberen. Verdiep je eens in de grote evenementen in Nederland en bepaal waar jouw merk thuishoort.
Overtuigd van de voordelen van een groot evenement? Top! Dan zoomen wij nu in op het middel waarmee jij de blits gaat maken. Zoals aangegeven ben jij niet de enige die van zich laat horen en zien op een evenement. Opvallen was nooit eerder zo belangrijk.
Een promotieteam? Altijd leuk voor het face to face contact met de doelgroep. Nadeel? Je bereik is klein en je kunt maar aan 1 iemand tegelijk je verhaal vertellen.
Een flyerteam? Good thinking. Flyers zijn altijd handig voor wat extra informatie over jouw product. Nadeel? De kans dat jouw flyer de tas van de bezoeker ingaat en hij/zij deze later uitgebreid gaat besturen is vrij klein. Zonde van het papier dus.
Billboard/ abri? Je wordt warm. Dit is zeker een goed manier om de doelgroep aan te spreken. Deze manier van buitenreclame valt op en heeft een groot bereik. Nadeel? Veel grote evenementen zijn (ook) ’s avonds en in het donker zie je de boodschap niet meer. Daar gaat je opvalwaarde.
Antwoord: een LED scherm van LEDimpact.
Een LED scherm optimaliseert de voordelen (bereik en opvalwaarde) van een abri en billboard maar in tegenstelling tot deze middelen blijven de voordelen bestaan in het donker. Deze digital out of home reclame laat jouw product shinen op een evenement. LED’S have a look!
Met een LED scherm laat je de traditionele vormen van buitenreclame achter je. Doordat het scherm van 8 m2 continue verlicht is, valt het overdag al meer op dan een abri of billboard en ’s avonds wordt deze opvalwaarde alleen maar versterkt in het donker.
Wil jij de bezoekers van het evenement in de ochtend met een andere boodschap aanspreken dan in de avond? Geen probleem! Door de flexibele software in het LED scherm, kunnen wij op elk moment van de dag de content wijzigen.
Laten we allemaal doen waar we goed in zijn. Jij denkt na over een pakkende boodschap voor het evenement, wij doen de rest. Het aanvragen van een vergunning voor het evenement, het installeren van het scherm. Wij regelen het van A tot LED en dat doen we graag. Zo zetten we samen jouw product in de spotlights!
Wat heeft de Nederlandse evenementenagenda voor ons in petto in de lente en de zomer? Hier een overzicht van de leukste evenementen vanaaaaaaf NU! Daarna lichten we 3 favorieten voor je uit.
Shinen doe je op de Gay Pride en natuurlijk met een LED scherm. De Gay Pride is een feestelijk evenement dat sinds 2996 wordt gehouden in Amsterdam. Een feest dat gaat over vrijheid! Het hoogtepunt van de Gay Pride is de Canal Parade op de laatste dag van het evenement. Kleurrijke boten met kleurrijke mensen varen in een stoet door de grachten met harde muziek! Aantal bezoekers op de Gay Pride: honderdduizenden van over de hele wereld! Sfeer: happy, ongedwongen en voor iedereen!
Dit jaar varen er 80 boten mee met de 24e Canal parade! Laat jouw merk ook shinen op de Gay Pride met een LED scherm!
Het klinkt als een oud Hollands spel: knallen met pixels. In die zin helemaal in het straatje van Koningsdag. Op Koningsdag rukt iedereen (echt iedereen) uit om de oranje bloemen buiten te zetten. Dit jaar gaat de Koninklijke familie naar Amersfoort maar heel Nederland staat op zijn kop. Een LED scherm van LED impact heeft pixels van 550 x 350. Deze pixel dichtheid is uitzonderlijk en zorgt voor een haarscherp beeld. Kom maar door met die oranje content!
Een LED scherm op de Vierdaagse: een gelopen koers!
Wat feiten op een rijtje:
• Vorig jaar 44.480 lopers
• Wandelaars uit 84 landen
• 41.006 uitgelopen
• 1615000 bezoekers
• 64 miljoen uitgegeven op de Nijmeegse Vierdaagse
Tel hierbij op een LED scherm van LED impact en jouw boodschap verlicht op een podium van 8 m2.
Dat loopt als een tierelier!
Wij denken graag mee!
Zie jij door al alle bomen het festivalbos niet meer? Wij kijken graag samen met jou naar de evenementenkalender voor het beste evenement voor jouw merk.
LED’S HAVE A LOOK!
Als je een top 3 moet maken van meest spraakmakende evenementen in Nederland durven wij te zeggen dat de…
December is de maand van Sinterklaas, Kerst en natuurlijk Oud en Nieuw. Bij laatstgenoemde hoort natuurlijk mooi vuurwerk dat…
Je zou kunnen zeggen dat de mensen die jouw winkel, supermarkt, restaurant of tankstation binnenlopen al klant of gast zijn,…
Digitale buitenreclame is niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Eigenlijk tref je overal wel een bepaalde manier…
Anno 2022 zijn er tal van mogelijkheden om out of home zichtbaarheid te creëren als merk of bedrijf zijnde.…
“De grootste hits aller tijden!”, schalt het door menig auto in Nederland. De herkenbare hits van Radio 10 Brabant maken…